Oriental Pearl Tower

Kina / Permalink / 1
I söndags berättade Gustavo att han har fått ett jobberbjudande i England. De erbjuder en väldigt saftig lön, ordnar med lägenhet i London och förser honom med en bil. Han kommer skriva på ett 2-årskontrakt och börjar redan i december. Självklart kom detta som en chock för mig och jag är myclet ledsen över att han ska lämna. Men som tur var frågade Henke och Jerry om jag vill ta över Gustavos rum, jag sa ja utan minsta tvekan. 
Som tröst tog Gustavo med mig till Pudong och visade mig the Pearl Tower. Det är Shanghais TV:torn som byggdes klart redan 1994 och var Kinas högsta byggnad (468 m) till 2007 då Shanghai World Financial Center klättrade över. På mitten "bollen" har de ett utkikstorn med glasgolv som var väldigt väldigt obehagligt att gå på. Men jag klarade av det till slut.
Till top