16 grader

Shanghai / Permalink / 1

Började dagen med att öppna balkongdörrarna och byggde en liten soffa mot sängkanten. Efter 50 shades of Grey, som var en besvikelse, har jag nu gett mig an en ny bok från mamma. Redan 40 sidor in i boken känner jag mig fast och vill bara fortsätta läsa. Men Gustavo ryckte mig tillbaka till verkligheten här i den stora staden och ville hitta på något. Vi googlade efter lite nya saker som man kan göra, och hittade minigolf i mörker med neon-upplysta banor. Coolt! Tror vi letade efter stället i över en timme innan vi gav upp. Tydligen ska det finnas inuti ett stort köpcenter med 9 våningar, och det var det största köpcentret jag någonsin sett. Vi hittade inte minigolfen, men istället en spelhall som var helt sjukt. Det kryllade av kineser överallt som spelade och dansade. Svårt att fånga det på bild med alla blinkande ljus och plingande ljud från maskinerna.

Till top